آموزش آردوینو UNO (معرفی نرم افزار های مورد نیاز )

به آموزش آردوینو (قسمت دوم – نرم افزار ها) خوش اومدید.

بازبینی اول : در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ انجام شد!

Arduino

برای بارگذاری برنامه های خود روی برد آردوینو ، باید برد را با استفاده از USB به رایانه متصل کنید و با استفاده از برنامه هایی نظیر Arduino IDE کد های خود روی برد منتقل کنید.نرم افزار Arduino IDE از طریق سایت اصلی آردوینو به صورت رایگان قابل دریافت است.

محیط برنامه Arduino IDE

Visual Studio Code

برای بارگذاری کد های خود میتوانید از نرم افزار Visual Studio Code نیز به جای Arduino IDE استفاده کنید . از اصلی ترین مزیت های VS Code میتوان به ویژگی Code Completion اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی سرعت شما در تایپ تا چندین برابر افزایش پیدا می کند چرا که با نوشتن چند حرف از یک Statement نسخه کامل آن برای شما به نمایش گذاشته می شود و از آنجایی که آردوینو به بزرگ و کوچک نوشتن حوف حساس است مزیت بزرگی محسوب می شود.

محیط برنامه Visual Studio Code

Proteus

 پروتئوس نرم افزاری کاربردی جهت طراحی خودکار مدارات الکتریکی می باشد که در آن میتوان برد های آردوینو را به طور کامل شبیه سازی کرد و بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری پروژه های خود را پیاده سازی کنید.برای شبیه سازی این برد ها باید کتابخانه آردوینو را دانلود کرده و به پوشه LIBRARY که به طور پیش فرض در مسیر زیر قرار دارد انتقال بدهید.

C:\Program Files (x86)\Labcenter Electronics\Proteus 8 Professional\LIBRARY

نکته : در صورتی که هنگام کار با  پروتئوس ، نرم افزار به صورت خودکار بسته میشود آن را پاک کرده و نسخه دیگری را مجددا نصب کنید.

محیط برنامه Proteus

Virtual Serial Port Driver

Virtual Serial Port Driver نرم افزاری ساده برای ساخت سریال پورت های مجازی است که تمامی پورت های ساخته شده توسط این نرم افزار با نمونه واقعی یکسان بوده و تنظیمات مشابه را در خود دارند. در صورت شبیه سازی آردوینو بدون حضور سخت افزاری برد این نرم افزار به کار شما می آید.

محیط برنامه Virtual Serial Port Driver

پایان آموزش آردوینو (قسمت دوم – نرم افزار ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...