میکرو ربات کنسرکیلر

فکر نمی کنم کسی باشه که تاحالا نام سرطان یا Cancer به گوشش نرسیده باشه! متاسفانه امروزه به دلایل مختلف نظیر: تغذیه نادرست، استرس، آلودگی های محیطی، افزایش مصرف مواد شیمیایی و سمی و غیره، بیماری هایی همچون سرطان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده اند. احتمالا خیلیا با شنیدن این نام دچار ترس و استرس میشن و یا گاها یاد عزیزان از دست رفتشون می افتند.

طبق آمار منتشر شده در سایت ایرنا به نقل از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی:

در سال ۱۳۹۴، ۱۳ هزار و ۱۰۶ مورد جدید سرطان سینه در ایران شناسایی شد که ۱۲ هزار و ۸۰۲ مورد آن در زنان و ۳۰۴ مورد در مردان رخ داده است و میزان بروز اختصاصی سنی آن ۶۳/۳۲ در صدهزار زن گزارش شده است. و پیش بینی می شود این آمار تا سال ۲۰۲۵ تا ۶۵ درصد افزایش پیدا کند!

ایرنا

اما خب خوشبختانه جامعه پزشکی بیکار ننشسته و به سرعت در حال بروز رسانی روش های درمانی به خصوص در کشورهای توسعه یافتست

اما در کنار روشهای درمانی دارویی، شیمیایی و پرتوی روش نوپایی در حال پیشرفته با نام “ربات درمانی”. به این صورت که رباتها اینبار دست به کار میشن تا سرطان رو در بدن ریشه کن کنند. مهمترین ویژگی های این روش درمان اینه که:

اولا درمان به صورت نقطه ای انجام میشه و سایر اعضای بدن درگیر نخواهند شد

دوما درمان کاملا تحت کنترل خواهد بود

سوما شانس بهبود بسیار بالاست و تقریبا ۱۰۰ درصدیه

چهارما این روش هیچ گونه عوارض جانبی نخواهد داشت

اما میکروربات کنسرکیلر یا قاتل سرطان با نام اختصاری CK یک ربات سطح پیشرفته در ابعاد میکرومتری است که با قرارگیری در بافت ها به نابودی سلولهای سرطانی می پردازد. در واقع این ربات از طریق اندوسیتوز اجباری موجب مسمومیت سلولی شده و آن را از درون نابود می کند که موجب مرگ سلول خواهد شد.

میکروربات کنسرکیلر دارای یک پردازنده ۳۲ بیتی است که وظایف آن به ترتیب زیر می باشد:

۱- دریافت اطلاعات سنسورهای سطحی و درونی میکروربات،

۲- دریافت فرامین از ربات مادر،

۳- کنترل میکروربات مبتنی بر فرامین دریافتی از ربات مادر و یا مبتنی بر روش خودگردان

۴- طبقه بندی اطلاعات محیطی بافت و ارسال آن به ربات مادر

۵- انجام عملیات تزریق اندوسیتوز

۶- تعیین نقطه ای تصویر برداری خارجی

نمایی از میکروربات کنسرکیلر در شکل زیر آورده شده است:

همانطور که در شکل بالا مشخص است میکروربات کنسرکیلر یک آزمایشگاه در ابعاد میکرو است که با استفاده از سنسورهای سطحی که بر روی بدنه خود دارد در ابتدا به جمع آوری اطلاعات محیطی نموده و سپس با استفاده از سوزنی که در قسمت جلویی خود دارد به تزریق درونی بافتی یا سلولی می پردازد.

اما میکروربات کنسرکیلر چگونه عمل می کند؟

در ادامه با ما همراه باشید…!

در این قسمت به صورت کامل فرایند قرارگیری میکروربات درون بدن، شناسایی بافت های سرطانی و انجام عملیات نابودسازی سلولهای سرطانی را توضیح می دهیم:

مرحله اول: شناسایی بافت های سرطانی:

در این مرحله باید محل قرارگیری بافت های سرطانی به صورت دقیق شناسایی و مشخص گردد. که تمامی این مراحل تحت نظر پزشکان متخصص انجام می گیرد.

مرحله دوم: قراردادن ربات مادر درون بافت:

در این مرحله به وسیله یک عمل جراحی کوچک و سرپایی ربات مادر درون نزدکیترین محل به بافت سرطانی قرار می گیرد. اما وظیفه ربات مادر چیست؟

ربات مادر کنسر کیلر:

این ربات که در ابعاد میلی متر می باشد سه وظیفه اصلی را بر عهده دارد:

۱ – این ربات به عنوان آشیانه میکروربات ها عمل می کند به نحوی که می تواند درون خود تا ۱۰۰۰ میکرو ربات را جای دهد. در واقع میکروربات ها از ربات مادر خارج عملیات را انجام و سپس به آشیانه باز خواهد گشت.

۲- میکروربات ها ماده تزریق کننده درون سلولی را از ربات مادر دریافت نموده و ربات مادر توسط یک سرنگ، خارج از بدن به صورت دوره ای شارژ می شود.

۳- تمامی اطلاعات میکرو ربات ها در ربات مادر پس از هر بازگشت بارگذاری می شود و سپس به خارج از بدن جهت رویت اپراتور انسانی ارسال می گردد

نمایی از ربات مادر کنسرکیلر در شکل زیر آورده شده است:

در واقع ربات مادر شبیه یک دکمه و یا باتری سکه ای می باشد که با یک جراحی ساده و سطحی به صورت زیرپوستی قرار می گیرد. پس از آنکه ربات مادر مستقر شد با دسترسی به شریان های اصلی به صورت رفت و برگشت شروع به ارسال میکروربات ها می کند.

2 دیدگاه در “میکرو ربات کنسرکیلر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...