تراشه دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس مدیاتک با پشتیبانی از نمایشگر ۱۴۴ هرتز معرفی شد

مدیاتک با برگزاری کنفرانسی آنلاین رسما مدل بهبودیافته‌ی تراشه‌ی پرچم‌دار ۵G خود را معرفی کرد تا در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده شود. مدیاتک تراشه‌ی جدیدش را دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس (+MediaTek Dimensity 1000) می‌نامد. همان‌طورکه از نام دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس برداشت می‌شود، با اتکا بر دایمنسیتی ۱۰۰۰ ساخته شده و عملا تفاوت‌های چندانی با آن ندارد. بااین‌حال، مدل پلاس بهبودهایی یافته است تا عملکرد بهتری، به‌ویژه هنگام اجرای بازی‌ها، داشته باشد. تفاوت‌های بین دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس و مدل معمولی همچون تفاوت‌های بین اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام و مدل معمولی این تراشه است. 

براساس اعلام رسمی، مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس استفاده از صفحه‌نمایش دارای نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و حداکثر وضوح +۱۰۸۰p و نسبت تصویر ۲۱:۹ را در گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت این تراشه با مدل معمولی‌اش به همین موضوع برمی‌گردد. دایمنسیتی ۱۰۰۰ معمولی از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز با وضوح مشابه یا صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز با وضوح QHD پلاس پشتیبانی می‌کند.

دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس به نوعی موتور پردازشی خاص با عنوان MiraEngine مجهز است که روی نمایش بهتر محتوای بصری SDR و تبدیل آن به محتوای +HDR10 تمرکز دارد. مدیاتک می‌گوید تراشه‌ی جدید از نوعی فناوری خاص به‌نام UltraSave برخوردار است تا مودم ۵G به‌کاررفته در آن انرژی کمتری مصرف کند. 

منبع: زومیت

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...